Saturday, October 10, 2015

Cabaran Jahit Apron

Teks: Yati Dbahri

Selepas YD share gambar hasil jahitan Face Mask di FB, YD terima pula permintaan untuk jahit apron. Apron? Hmm....dalam hati YD kata "tak pernah lagi jahit apron ni, apa kata YD cuba!"

Jadi, jawapan yang YD berikan mudah sahaja.. "Ok, boleh.".

Bermulalah fasa YD mengekspresikan apa yang ada dalam fikiran YD untuk jahit apron ni. Padahal tak pernah jahit pun apron ni dan customer pun tidak ada spesifikkan hendak apron yang macamana. Cuma YD minta izin untuk masa yang fleksibel untuk siapkan tempahan ni. Maklumlah YD tengah sarat sekarang ni. Tapi disebabkan hendak cuba dan gian nak menjahit maka YD teruskan juga menjahit.

Perlahan-lahan YD jahit apron ini bermula dengan menderaf design dan pola apron. YD banyak juga rujuk tutorial-tutorial di internet sebagai panduan. Alhamdulillah, hasil kreatif daripada YD menjadi kali ini. Cuma dari segi ukuran YD buat mengikut ukuran standard apron.

Ok, meh kita cuci mata tengok hasil apron yang YD jahit. YD namakan apron ni 2 in 1 Apron atau lebih dikenali dengan Reversible Apron. Amat berbaloi sekali kerana kita ada dua pilihan apron dalam 1. Hanya pilih hendak pakai corak yang mana ;-). Jimat pun ya!

"Simple and sweet!"
Pattern: 2 in 1 Apron (Reversible Apron)
Material: English Cotton (donut and polkadot)
Tambahan: 1 poket besar di depan, simple fabric applique,
tali bahu yang boleh diubah menggunakan snap button
Terima kasih kepada Puan Azian daripada MYManis Homemade2u kerana sudi menempah dan beri sokongan dan kepercayaan kepada YD untuk jahit. Moga berpuas hati dengan hasil jahitan YD ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...