Thursday, October 29, 2015

Tempahan Tote Bag

Teks: Yati Dbahri

Kalau dahulu sebelum jam 8.30 pagi YD sudah kena punch card di pejabat. Biasanya sebelum jam 8 sudah terpacak di depan mesin punch card tu. Berbeza dengan sekarang, walaupun tidak perlu punch card, tapi seawal jam 8 pagi usai solat sunat Dhuha, YD sudah berada dalam Yat Studio untuk mulakan tugas jahitan. Tapi kalau YD yang hantar Harith ke sekolah, tugasan YD akan bermula jam 9 pagi.

Alhamdulillah hasil rempitan YD hari ini, siap juga sebuah tote bag yang ditempah oleh kakak YD sendiri. Katanya bag ni nak pakai masa waktu lunch. Saiznya sangat sesuai untuk dimasukkan purse dan handphone. Jadi tidak perlu bawa handbag untuk keluar lunch nanti.

Kalau tengok gambar, ini juga adalah reversible atau 2 in 1 tote bag yang YD jahit untuk mak pada minggu yang lepas. Cuma beza pada corak dan saiz. Material sama. Masih menggunakan kain cotton dan ada batting di antara dua corak tersebut. Kali ni YD ada tambah sedikit jahitan quilt yang simple pada corak chevron supaya jahitan batting lebih kukuh pada fabrik.

Macamana YD belajar jahit tote bag ni? Mudah sahaja, YD banyak rujuk tutorial di internet dan video tutorial di youtube. YD tidak belajar buat tote bag ni secara formal. Bagi newbie dalam jahitan, tote bag ini amat mudah sekali untuk dicuba.

Ok, nanti YD update link tutorialnya sebagai rujukan ya.

Apa yang penting, kita mesti cuba jahit, barulah ada kemahiran di situ :-)

Material: English Cotton (corak rose dan small chevron)
Saiz: 10' x 11"
Ciri-ciri:
- 2 in 1 bag (reversible tote bag)
- ada 2 pilihan corak
- menggunakan batting
 - menggunakan snap button
- tali menggunakan cotton webbing

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...